onsdag 6 mars 2013

Oväntat besök igår

Dörröga hos SmartaSaker.se
Ett modernt dörröga kanske är bra
Extrapris 980 kronor just nu 
Det är inte många som ringer på våran dörr. Brevbäraren om har ett paket med sig, Eva från våningen under om hon har någon fundering om sin dator och så lilla tjejen från trappen bredvid som sålde kakor i julas, det är nog dom enda som nånsin ringt på vår dörr. Andra annonserar sina besök i porttelefonen. Utom en kategori.

För igår kväll hörde vi en diskret knackning på dörren. Rätt sent, framåt halv nio i alla fall. "Kolla i dörrögat" sa Margareta och det kommer jag att göra när jag blir gammal och skröplig, men inte än så länge. Vem var det som knackade på vår dörr? Varför inte ringa på ringklockan? Nån skummis?

Nej då, där stod en liten kortväxt tjej, drygt 25 år med Tele2-loggan på jackan. Dom får kritik ibland i insändarspalterna har jag sett att dom dyker upp oannonserat, men det är OK för mig, jag släppte in tjejen. Vårt Tele2-avtal börjar gå ut och nu var det dags att göra en del förändringar, så jag hade tänkt ringa Tele2, men nu förekom hon mig.

Så här många TV-kanaler
behöver vi INTE! 
En driven säljare, snabb i både tanken och i mun, men inte alls otrevlig. Det är lätt att vi gamlingar går på lite för mycket av dom där som pratar så fort, men än så länge vet vi rätt bra hur vi vill ha det, så allt det vi ändrade och beställde åt oss här hemma i stan blir både bättre och billigare än vi har det nu. Helt OK Men man binder sig för två år till, det är väl därför säljarna går runt i trapphusen så man inte hoppar av till en konkurrent. Men några fler TV-kanaler tog vi inte fast det skulle bli så billigt, så billigt.

Valfrihet är ju bra, men hemma i stan har vi aldrig haft några problem med Tele2, så vi hade väl bara tänkt att avtalen skulle rulla på, men nu fick vi en del förmåner och extra rabatter för att fortsätta att vara kund en tid till. Och i år går båda våra elavtal ut, får vi några förmåner och rabatter där? Och 2014 är det dags i stugan för det som är bundet. Det är ju då man kan passa på.  




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar