fredag 25 januari 2013

En dag på Actic

Snyggt fönsterparti. Ljust och fint.
"Vi tar och tränar på Actic i morgon" sa jag till Margareta i går kväll.

Så satt jag i godan ro i morse med frukostkaffet framför TV:n som alltid på morgnarna och tittade på nöjespanelen, fick matlagningstips och en bra information om SM-veckan i Falun med bl.a. X-Trial inomhus, velodrom, draghund och softball. Gomorron-programmen är allmänbildande! Och jag hade glömt tanken på Actic. Men det hade inte Margareta.

"Nu klär du på dig" hörde jag och i ett huj var vi på väg till Actic. Margareta körde mest styrketräning medan jag sprang på löpbandet. Ganska medioker fart, lusigt tom, men det kändes fint, och jag ser fram mot att springa ute igen. Efter löpbandet lyfte jag några vikter, men oj-oj vad jag har tappat där. Styrketräningen börjar närmast från noll igen.

Rätt lugnt på gymmet. Många äldre förstås, men många ungdomar också och mycket barn i badet, Actic på Kristiansborg, tur att det finns kvar. Alltid några bekanta man hälsar på, idag var det t.ex. tre från spinninggruppen som var där och tränade.

Och som vanligt är bastun det bästa med ett träningspass trots alla reparationer som ständigt pågår. Så sent som i onsdags var det plattsättare där och bytte ut en del kakelplattor vid duscharna. Helrenoverat 2010 men ett evighetsprojekt att hålla i skick sen. Bastun är reparerad kanske 10 gånger efter 2010, när tröttnar ansvariga? Men idag var allt OK och som vanligt satt jag hur länge som helst i bastun. "Du är duktig att bada bastu" sa en av gubbarna idag som nog tänkt klå mig i att sitta länge i hettan, men idag var det jag som vann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar