onsdag 23 januari 2013

Biblioteket idag

Biblioteket i Västerås
Det är två veckor kvar till min premiär som föreläsare i kulturlivet i Västerås, men jag är lite feg och började reka redan idag.

Jag har ställt i ordning en presentation i Powerpoint som jag tänkte köra på Margaretas bärbara PC, och idag testade jag lite hur det funkar där på på bibblan. Trådlösa nätverket funkade OK och sen var det var ett speciellt program man skulle installera på PC:n för att köra mot kanonen och brandväggen skulle uppdateras så det var lite att mickla med, tur att jag var där i tid. Allt fungerade så dom har duktiga datatekniker som förberett allt så noga med perfekta instruktioner. Jag skulle få lilla salen hade vi bestämt.

Får jag så här stor publik?
Och så hann jag inte mer än hem förrän jag såg programmet från biblioteket på bobliotekets Facebook-sida. Imponerande! Hela vecka 6 är det program både på Huvudbiblioteket och på filialerna med massor av program. För seniorer trodde jag först, men det är nog tänkt för vem som helst även om det mesta är på dagtid.

Och jag fick stora salen, hörsalen, med plats för 2-300 pers för min föreläsning! Inte för att jag tror att det kommer fler än 20-30 på sin höjd, men lite kul var det att få ett öppet pass i Stadsbibliotekets hörsal så många honoritatiores som talat där. Och nu jag. Kom och köp!

Jag kör förstås mitt gamla vanliga med "Sociala Medier som Facebook, bloggar och Twitter" och det kan jag ju hyfsat så det går nog bra, men jag ser också i programmet att det är bokat ett föredrag till med exakt samma rubrik som jag har dagen efter min föreläsning! Kan det vara en "konkurrent" som kör med samma rubrik som jag, då måste jag gå och lyssna på honom/henne eller chansar arrangörerna att jag blir så populär att dom räknar med att jag behöver ställa upp en gång till? Intressant!        
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar