söndag 20 januari 2013

Både svårt och lätt att skriva en blogg

Med lite svårt att sova (klockan är två på natten) var det skönt att slå på datorn en stund och skriva en rad. En par tre ämnen skulle jag kunna utveckla och göra en nattlig analys av, vad ska man välja?

P3 Guld? Galan i går kväll var bland det tramsigaste jag sett, och när skämten hamnade på bajs och bajskorvar bytte vi kanal så jag vet inte hur det fortsatte. Men det blev nog inte bättre, i några kommentarer i nattens AB läser jag att tom en 17-åring tyckte det var lite väl barnsligt. Då så, då var vi inte bara hopplöst gammalmodiga.

Boken jag läser då? Den andra delen i Guillous romantrilogi över 1900-talet. Men den är för seg, inte alls så intressant som den första delen. Om jag skrev att den var seg kanske inte Margareta vill läsa den. Jag har några kapitel kvar sen får jag vänta på tredje delen innan det blir ett betyg, men Dandy har jag inte sträckläst om man säger så.

Skrivteknik? Ja, det är lite intressant och det skulle jag vilja lära mig mer om speciellt med tanke på just bloggar. Man borde nog ha lite tanke med det man skriver och hur man skriver. Nu mitt i natten såg jag ett min ledstjärna TK Johansson just gett ut en bok om bloggar så jag passade på att beställa den även om det är svårt för gamla hundar att vänja sig av med sina ovanor.

Kylan - det var kallast hittills i vinter just den här helgen. Nätverksproblem - ja det är några sådana här på Stentorpet. Sömnproblem - nej, det har jag inga nu längre när min förkylning är slut, den här natten var bara ett undantag. Bandy - nej VSK:s dåliga resultat senaste veckorna mår bäst av att glömmas.

Det var bara några tankar som rann på här vid datorn, men nu får det vara bra, det är för svårt att välja ett ämne. Jag lägger in några pinnar i kaminen och läser Dandy en stund till i stället, då somnar jag nog om. Nu är kl 02.20, 5-6 timmar kvar att sova.

 


        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar