söndag 9 december 2012

Vad är det för nytt med Instagram?

Ett av de vanligaste sökorden på Google är "Vad är Instagram" läste jag, det ligger på femte plats. Men jag undrar mer "Vad är det för nytt med Instagram". Min smartphone är för gammal för Instagram så jag har inte kunnat prova det än men undrar om det inte bara är min idé dom snott. Royalties?
2009-04-18. Mitt första inlägg på bildbloggen 

Jo, egentligen är det nog min idé dom har snott. Vardagsbilder blandade med fotografiska mästerverk publiceras på nätet för allmän beskådan och bedömning. I Instagram kan man visst frisera bilderna enkelt och sen sitter man och hoppas på att få många "Likes".  Men Schulman show drev rätt rejält med Instagram idag, motiven är visst rätt lika varandra.

Får man ha så här vågade
bilder på Instagram?  
Min bildblogg "Utsikt från mobilen", har jag drivit sedan våren 2009, och den är ju precis det som Instagram är, eller...? Jag tittade igenom mina bilder idag, vardagsbilder med mobilkameran, precis som Instagram. Bilder på mat, precis som Instagram. Bilder på fötter precis som Instagram. Några bilder är rätt bra och intressanta, men de flesta mer ointressanta, precis som Instagram. Men min bildblogg ger i alla fall en bild över hur livet levs som pensionär, ett tidsdokument om man så vill. 




Typiskt på Instagram. Intressant.

Kameran har man ju alltid med sig, och i digitalkameran tar man ju hur mycket bilder som helst. Jag har hyfsad ordning på mina bilder på datorn, men det som oftast saknas är en lite kommentar till bilden, vilka är med, var är bilden tagen etc. Jo GPS finns förstås, men lite utförligare beskrivning saknas, det lägger i alla fall inte jag in i våra bilder, men på bildbloggen blir det nästan alltid en liten kommentar, blir det det på Instagram också?

Jag måste väl lära mig Instagram också, eller är det bara en fluga? Om jag byter mobil lägger jag kanske ner bildbloggen och satsar på Instagram i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar