söndag 16 december 2012

Simhopp och En Julsaga

Vi hade en heldag i går. Snöovädret skulle dra in så det var osäkert om det skulle bli nåt av med det över huvud taget, men vi hade tur - det blev både simhopp i Eriksdalsbadet och En Julsaga i Sala.
Cleas dyk inledde hoppandet

Vi började med Cleas julavslutning på Eriksdalsbadet, Stockholmspolisens IF. Det var ett  mycket större och mycket finare bad än jag kunnat tro med en egen bassäng för hopparna. I min tanke var det rätt gammalt och kanske slitet, men oj vad fel jag hade. Och det var också mycket fler barn och ungdomar som hoppade än jag trodde innan, speciellt många unga flickor tror jag. Anna Lindberg-effekten?

På Cleas trampolin, 3-meters, fick Clea själv äran att inleda och dök snyggt - en fullpoängare. Sen var det strömhopp av flickor och pojkar som hoppade, och dom som kommit längre hoppade och dök från högre höjder. 10 meter skulle jag nog inte våga gå upp på ens, och jag skulle absolut inte våga vare sig hoppa eller dyka från Cleas 3-meterssvikt, det är en tuff sport men kul att vi fick vara med och titta.

Boris och ett av barnen
Så åkte vi vidare till Sala för att se 15-föreställningen av "En Julsaga" av Charles Dickens. En stor ensemble på 20-25 personer varav hälften barn gjorde en riktigt bra framträdande, man tänker inte alls på att det är en amatörteater. Cameleonterna har funnits så länge så det finns teatervana förstås, men att dom var så här bra, vem hade kunnat ana det?

I stort sett fullsatt varje kväll, föreställningar 3-4 ggr i veckan ända fram till nyår! Boris Fastlund hade vi extra koll på, ja det var väl för hans skull vi var där om jag ska vara ärlig, och han har pondus med en bra röst. Och såg pampig ut i hög hatt och svarta kläder. Ett teaterämne! Cameleonterna ska vi kolla fler gånger.
  

 

1 kommentar:

  1. Du glömde efterfesten hos Lasse o Anita där vi bjöds på glögg, supergoda mackor och kaffe o kaka och skådespelaren själv dök också upp där.

    SvaraRadera