söndag 2 december 2012

Lätt att bota sin höjdrädsla.

Upplevelsen Äventyrsbana för två
Höghöjdsbanan i Högbyn är visst nedlagd nu. Ungtupparna vågar sig inte på sånt här.
Vi var på en middagsbjudning igår, andra helgen i rad och det är inte vanligt för oss. Trevligt, god mat och mycket snack. Vi som är lite till åren har ju varit med om en hel del både roligt och tråkigt, så det är aldrig några problem att hitta samtalsämnen. Men inga gamla lumparhistorier, tack.

Men ett intressant inlägg (om jag i all blygsamhet får säga det själv) var mitt minne från Högbyn i Fagersta ungefär 1995-96 då jag testade höghöjdsbanan och på köpet blev av med min höjdrädsla, eller i alla fall lindrade den rätt rejält. Åtta meter upp i luften balanserade vi på stockar, repstegar och hängbroar. Hoppade från tallegren till tallegren, tog oss fram längs klätterväggar etc. Åtta meter upp i luften. Flera av dom där yngre "snackpåsarna" passade på att smita undan, medan jag, drygt 50, gick i täten. Och på köpet blev jag av med min höjdrädsla.

Vi avhandlade semesterminnen, en och annan sjukdom, vattenskador, skönhetsoperationer. Nåt TV-program också men sånt var ju enklare förr när det bara fanns en kanal så alla hade sett samma program. Jag försöker oftast komma lite strategiskt så det passar mitt enda öra jag hör något med, det misslyckades igår men det gick riktigt bra ändå, jag missade nog inte så mycket.

Taxi hem i kalla vinternatten var rätt skönt, det åker vi nästan aldrig, men nu delade vi på en bulle hem till Karlsdal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar