fredag 21 december 2012

Julkänsla?

Dan före dan före dan för dopparedan  idag men ska jag vara riktigt, riktig ärlig så har jag ingen riktig, riktig julkänsla än.
Så här ska det väl se ut?

Det behövs nog att man är i arbetslivet och går på sin julledighet för att det ska kännas. Eller som barn när man fick jullov och räknade ner dagarna till julafton, nu i pensionärslivet  är det mer som vanligt. Går man i varuhusen kan man kanske ryckas med lite grann med allt bjällerklang och White Christmas i högtalarna, men dom stackars expediterna måste väl må riktigt illa till slut efter att dagarna i ända behöva jobba till den där musiken.

I går var det väl också lite julkänsla då vi var hos grannarna på glögg, och då bjöds det också på bakgrundsjulmusik på Spotify, Jöback och The Real Group m.fl. Och snön i år gör väl sitt till också, det har ju hänt att det regnat ända fram till julafton, men i år blev det en vit jul, det var ju fint.
En klassiker i juletid
Julpyntat har vi gjort förstås och adventsstake har vi där vi tänder 4:e ljuset på söndag, och på julafton blir det förstås rejäl julkänsla när vi samlas runt gran och julbord i Sollentuna, men just nu är det ungefär som vanligt hemma i Västerås. Jag gör ett försök men den där gamla "Ett päron till farsa" med Chevy Chase. Dom har den på Netflix och jag har bara en vecka kvar på mitt gratisabonnemang där. Jag passar på och kollar den, då får jag nog garanterat till den där rätta julkänslan.

Till nästa år ska jag nog utnyttja det nya BoT-avdraget (barn o tomteavdrag) som Grönköpings Veckoblad lanserade. Regeringen älskar ju avdrag på skatten så dom hänger säkert på GV-förslaget som förhöjer julkänslan för de som inte har egna barn hemma.            
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar