måndag 5 november 2012

Same same - YOLO!

Tur att man har några connections till ungdomsvärlden så man får hänga med i trender, nu är det visst YOLO som dom kör med, det hade jag aldrig hört talas om tills för fem minuter sen men jag sprider det gärna vidare.

YOLO säger visst ungdomarna, You Only Live Once. Och menar dom det samma som Carpe Diem som vi lite mognare säger så är det ju fint: Fånga Dagen och  Lev i nuet!

Direkt tänker jag på min egen tonårstid när jag visserligen inte kunde så där fina ord, men visst tänkte vi likadant på vår tid på 50-talet. Jag tänker speciellt på en film med Warren Beatty. Minns inte vad den hette, men den handlade väl om den där svåra ungdomstiden på något sätt, och jag minns tydligt den där känslan jag hade då som 15-16-åring efter den filmen, jag hade säkert kunnat säga YOLO till vilken som helst, man är så lättpåverkad i den åldern.

På Youtube hittade jag några roliga YOLO-filmer men även ett nyhetsinslag på Metro från september när några rappare gick lite för långt i sitt YOLO-ande som slutade i en bilkrasch i 190 km/tim. Men som en parallell till kategorin Lev livet leende och liknande är det väl en bra slogan. Så attinte ungdomarna, och vi andra också, går och gräver ner oss i alla bekymmer. Yolo!




    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar