onsdag 7 november 2012

Misslyckad reparation

Margareta är så nöjd med sin väckarklocka. 199 kr på Clas Ohlson, köpt för ett år sen. Men nu har den varit på reparation så nu får det bli en ny.

Helautomatisk, den går inte ens att ställa manuellt, den får alltid tiden från satelliter. Rätt stor urtavla med tydliga visare som syns bra i mörkret. Men så ramlade den i golvet häromdan, bara från 40-50 cm och det var tillräckligt. Timvisaren skakade loss och hänger sen dess och dinglar rakt ner på sexan.

Lätt fixat tänkte jag och skruvade loss bakstycket, sen var det väl bara att lossa på innandömet och trycka till timvisaren. Men nix.

Delarna ramlade ut till höger och vänster och hur jag skulle komma fram till visarna har jag ingen aning om, och även om jag skulle fixa det kan jag aldrig få ihop den igen. Det blir till att ta en tur till mitt gubbdagis igen.

Väckarklocka Disney Prince...Men först tittade jag in på nätet och ser inte Margaretas favoritklocka längre, dom har bara två väckarklockor, en med Disney Cars och så den här med Snövit. Men inte kan jag väl komma hem med en sån?

Min väckarklocka får också sin tid från satelliter, 39 kr på Karlssons i Morgongåva. Den är så lätt så den har jag knuffat ner på golvet hur många gånger som helst, tex när jag ska stänga av den och armarna inte är riktigt koordinerade där på morgonkvisten, men den har hållit i 10 år nu. Om inte Clas Ohlson har något bättre får det väl bli en sån.      

1 kommentar:

  1. Väckarklockan hamnade i en soppåse i hallen för att slängas, men satte oplanerat igång att ringa nu på morgonen kl 7. Dödsryckningar?

    SvaraRadera