onsdag 28 november 2012

Källarrensning

Kan man få ett bud? 
Är jag lite pervers, kanske, men att röja i källaren är något som jag riktigt gillar. Och idag hade jag en liten röjning.

Vi har flyttat så pass ofta så vi har gjort oss av med en massa onödigt, nu har vi bara resten kvar. För några veckor sen tog vi tag i det vi hade i källarförrådet, rensade och tog en hel del till tippen. Så fortsatte vi med klädkammarn uppe i lägenheten och slängde en massa därifrån också. Nu börjar det bli rätt bra ordning.

Men det är mer som kan slängas. Klädkammarn är på 4-5 kvm och källarförrådet är på 7-8 kvm. Jag gissar att vi skulle kunna slänga hälften på båda ställena, åtminstone av det vi har i källaren.

Soffbordet skulle vi väl kunna sälja på Blocket, några resväskor likaså och några andra småmöbler också. Tavlorna vi har i källaren är nog inget för Bukowskis, men kanske för Blocket. Men inte orkar vi med det? Det vi har nu får väl stå och mogna något år innan vi tar en ny vända till tippen. Stereon är det senaste nytillskottet till källarn. Felfri, men vi spelar ALDRIG på den. Musik lyssnar vi på vår Squeezebox och på datorn. stereon samlade bara damm. Kandidat för Blocket.

Nu är det rätt bra ordning igen i källaren, men ganska fullt. Balkongmöblerna och  tom balkonggolvet får övervintra i källarskrubben så en del försvinner till våren, men jag är lite sugen att slänga mer.

2 kommentarer: