måndag 22 oktober 2012

Siffernisse

Jag är rätt road av statistik, och nu har jag suttit och kollat lite. Dom här siffrorna (genomgående gäller det Sverige) ska jag försöka lära mig så har jag lite fakta i diskussionerna:

Av svenskar över 16 år:

  • 65% använder Internet varje dag
  • 14% varje vecka
  • 2 % då och då
  • 19% Aldrig
Av svenskar över 9 år:

  • 66% läser epost varje dag
  • 22% spelar dataspel varje dag
  • 20% läser en blogg varje dag
Twitter                300.000  användare men bara 55.000 tweetar dagligen 
Facebook         4.900.000 användare (=53,84% av alla svenskar)
Bloggar                           ? Jag hittar ingen bra siffra får leta vidare. 44% läser eller skriver bloggar såg jag.             

Vi lägger lika mycket tid på Internet som på vanlig TV, men det kommer säkert snart att bli mer Internet än TV.

En massa statistik finns det, men det gäller att tolka siffrorna också. Det här ska jag grotta ner mig i, för det är ju kul med siffror.        





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar