måndag 15 oktober 2012

Jag kom försent

Färdigjobbat för i dag
Världens största, och så missar jag den. En megastor press rullade under natten ned till hamnen på specialbyggda trailers. Från Avure, ett Västeråsföretag jag aldrig hört talas om tidigare. Så skulle pressen lassas på båt under eftermiddagen för transport nedåt Europa. Men när jag var på plats för att dokumentera var pressen redan på väg ut på Mälaren och svallvågorna hade lagt sig.



Vlt fick en bild från transporten
ned mot hamnen
Om jag överdriver lite lätt så var det faktiskt en strid ström av åskådare ned not Östra Hamnen för att beskåda sensationen, men allt vi fick se var den kraftiga kranen man använt för lyftet. Men jag lånar en bild från Vlt där det syns hur stor pressen var, världens största! Vad man ska pressa har inte framgått av informationen, men det är väl knappast oliver, vitlök och sånt.



Långt därute ligger hotellet
Rum att hyra










Men när jag ändå var ner i hamnen fick jag tillfälle att testa den fina zoomen vi har på vår Panasonic-kamera. Hotell Utter Inn ser man knappt med blotta ögat, men zoomar jag in för fullt kan man nästan se vad hotellgästerna har för pålägg på frukostmackan. Men just idag stod visst hotellet tomt.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar