söndag 28 oktober 2012

Jag är banne mig synsk

Eller vad ska man tro om det som hände igår.
Inte ovanligt i sån här trafik

Jag tog bilen ett ärende till affären och passerade den stora rondellen över E4:an. På avfarten ner mot E4:an åker en bil som jag först fick för mig åkte upp mot mig, alltså i fel riktning, så jag bromsade till lite lätt innan jag såg att jag sett fel. Bilen körde rätt och var på väg ner mot E4:an, inga problem!

Så kommer jag 25 meter in i rondellen och passerar avfarten från E4:an in i rondellen. Där har en bil fått motorstopp och står lite dumt parkerad, men det konstiga är: Där kommer en bil körande i rondellen i riktning mot trafiken, rakt emot mig! Han/hon var på väg till bilen med motorstopp och körde i fel riktning i rondellen!

Jag har väl åkt i 10000-tals rondeller, och det har förstås aldrig nånsin hänt mig att jag mött en bil där i en rondellen, jag har väl aldrig nånsin ens tänkt tanken att det skulle hända.

Och så händer det mindre än fem sekunder efter att jag får för mig att en bil är på väg in i rondellen rakt mot mig. Visst är det väl spooky!

Nu bara funderar jag på om jag skulle ha nån mer konkret nytta av det här att vara synsk. Det är väl Solvalla jag tänker på i första hand. Eller så kan jag spå i händer. Min spåstuga är öppen vardagar 13-17,  torsdagar även kvällstid till 21. Bara 500 kr/timme så boka tid!          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar