torsdag 18 oktober 2012

Gomorron Sverige

Varje morgon på SVT
En bra dag vaknar vi tidigt och sitter nån timme framför TV:n och Gomorron Sverige på SVT. Det är så jag hänger med i nya trender.

Här pratas det nya filmer, politik, resor, böcker och ofta datornyheter och dataspel. "För pensionärer?" undrade svärsonen en gång. Icke sa Nicke! Men här finns det tid att ta upp sånt som kvällstimmarna är för korta för. I morronsoffan kan dom ta upp lite vad som helst som är bra att veta.

Nu kollar jag film på Netflix
Idag har jag fått några bra filmtips och igår var det böcker. I tisdags pratade man om nya TV-tittarvanor med allt mer funktioner för "On demand" och den i USA stora filmtjänsten Netflix lanserades i måndags i Sverige. Gomorronredaktionen är trendig och hakar på direkt, och jag är trendig jag också och hakar på. Klart jag har ett Netflix-konton nu, det hade jag inte haft utan Gomorron Sverige. Netflix bjöd på fri testperiod året ut, och har lagom gamla filmer för min smak, jag har hunnit se en musikfilm med Fred Astaire/Audrey Hepburn.

Facebooks Tidslinje diskuterades flitigt i morronsoffan förra hösten och dataspelrescensionerna är väl inte i första hand till för panschisar. Kulturpanelen, nöjespanelen, nyhetspanelen, sportpanelen etc etc.  Och så lagas det mat. Reklamfritt!

Vanliga nyheter är ju annars det viktigaste med analyser och debatter, många politiker får gå upp riktigt tidigt och börja sin arbetsdag i TV-soffan nu för tiden. Lokalnyheter varje halvtimme.

Hos barnfamiljer har väl TV:n fastnat på Barnkanalen och Disney på morgnarna, men då är det så fint ordnat att Gomorron Sverige sänder i SVT Play också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar