fredag 21 september 2012

Höstdagjämning

Tiden går onödigt fort, nu är det bara att vänta in vintern. Som visst ska bli extra kall i år hörde jag.

Men än är det i alla fall rätt varmt. Började dagen i Stentorpet med den traditionstyngda, nästan rituella, morgonvandringen ned mot ån. Mitt experiment fortsätter.

Dags för Blocket?
Det var rejäl frost under natten, men nu på morgonen hade tempen stigit till 5 sköna plusgrader, och vattnet i ån kändes nästan varmt när jag satt på bryggkanten. Sen är det ju bara att hoppa i, doppa sig och stå där en stund och tvåla in sig. Vattnet var 7,5 grad och nu värker det lite lätt i benen av kylan i vattnet, men man fryser mycket mer efter varmduschen än efter ett sånt här bad.

Och det var en fin dag sen att trädgårdsjobba, men våran Klippo får jag nog lämna in för storservice, det tog en nog kvart att få igång den och jag fick använda alla svordomar jag kan och några till innan den startade . Klippo, gräsklipparnas Rolls Royce som är så lättstartad. Jojo.

Men Älgudden är alltid Älgudden. Vi skördade våra lingon och trattisar. Snart börjar älgjakten och då är det försent. Vi såg gott om älgspår där, så det är ett passande namn vi gett den där guldgruvan.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar