torsdag 9 augusti 2012

Sommarvädret 2012

Vad ska man säga? Rätt OK ändå har jag tyckt fram till nu. Svensk sommar är ju ofta så här. Men nu är augusti en bra bit på väg och ingen värmebölja på väg. Och det kommer nog ingen heller den här sommaren. Det saknar jag.

Ändå vill jag inte byta bort somrarna på Stentorpet mot stressiga semesterresor ute i världen. Och vi har badat i ån hela sommaren så så farligt har det inte varit. Vi har mätt upp 20 grader och tack vare regnet har vi ju haft ovanligt bra fart på ån. Riktigt bra badsommar.

Sol då? Wild Kids-veckan före midsommar var regnfri och sen kom en midsommar som var en av de bästa på mycket länge. Sen kom regnet som sabbade jordgubbsskörden och gjorde gräsmattan så sur att man knappt kunde klippa gräset ens, men det har ju varit hyfsat varmt hela tiden. Det kunde varit mycket värre, men jag har haft kortbyxor på mig hela sommaren 2012. Den varmaste veckan var vi  hemma i Västerås för att laga bilen, men det var kanon det också med cykelturer på hemmaplan som vi aldrig tar oss tid med annars. Bra timing för bilen att krångla.

Och när vi (Margareta) skulle måla verandaräcket, en procedur på 3-4 dagar, så kom det knappt en droppe på hela tiden, vilken tur!

Så tog vi en liten tur till Öland 4-5 dagar med riktigt varmt badväder - vi hade en hel förmiddag (!) på stranden med ett dopp i timmen, också det tur och bra timing. Men så snart vi kom tillbaka hem till Stentorpet har det vräkt ner nu flera dar, och lite börjar jag nog tröttna.

Men ändå - just nu håller det uppe så jag tar mig en löparrunda, och med lite tur kan jag klippa både häcken och gräset i kväll. Svensk sommar är lite oberäknelig, men nix pix, inte vill jag byta ut den!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar