fredag 10 augusti 2012

Ett märkligt OS 2012

Bara tre dagar kvar nu och jag har knappt sett ett dugg av det på TV, jag har missat alla svenska medaljer. Så har det aldrig varit, men jag har liksom inte haft tid i år. Eller prioriterat annat är väl mer rätt att säga. Inte förrän ikväll är jag igång.

Bara 5:a den här gången
Jag missade Bolt på 100 meter, visste inte ens när det gick. Jag missade silvret i triathlon och medaljerna i segling, brottning  och ridning. Tom Västeråsaren Markus Oscarssons finallopp i K1000 missade jag, jag har bara sett 5 minuter då och då ungefär. Men sista kvarten i handbollen mot Danmark såg jag och det var spännande. Semifinalen mot Ungern kommer jag inte att missa och inte heller finalen (eller bronsmatchen).

Och ikväll har jag börjat titta ifatt lite. Usain Bolt på 200 meter, tresteg, damernas spjutfinal, fotbollsfinalen USA mot Japan och vattenpolofinalen USA mot Spanien bl.a. Lite basket också och beachvolley. Till sist är jag igång.

Vad får man inte missa nu dom här sista tre dagarna? Emma Green i höjdhopp, handboll som sagt, och mina kollegor i marathon, men damerna med Isabellah Andersson missade jag förstås. Vad ska man mer se? Anna Lindberg och simhopp och alla friidrottsfinaler. Jaja, nu blir jag kvar i TV-fåtöljen. Och till OS i Rio 2016 ska jag skärpa till mig och se allt. Det är ju bara var fjärde år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar