lördag 28 juli 2012

Omstart på bloggen

Vilken röra! Pinsamt!
När vi har folk här på Stentorpet ligger bloggen nere. Då har jag koncentrationssvårigheter och prioriterar bad i ån och långa luncher. Inte kommer jag mig för med att jobba på tomten heller, mer än att klippa gräset. Men nu är vi igång med jobb på Stentorpet, både Margareta och jag.

Allt utplockat men inget kan slängas...
Nästan allt fick plats igen
Margareta körde direkt igång med målningsjobb medan jag tog snickar- boden. Sex kvm där oredan har gått mot kaos senaste dagarna. Det var högprioriterat att röja där. Helst skulle jag vilja slänga alltihopa och börja om med nya grejer, men det är ju kapitalförstöring. På våra sex kvm har vi verktyg förstås och spik och skruv men dessutom trädgårdsprylar, campinggrejer, el och VVS, domkrafter och fiskeutrustning med en 5-6 spön, elmaskiner och hyvelbänk med MYCKET mera. Bilgrejer och cykelgrejer t.ex. Oftast hittar jag direkt det jag letar efter, men nu var det lite väl stökigt där i så det här var ett kul jobb att ta tag i.
Så här tomt var det ett tag.

Getingarna blev sura för att dom måste flytta och dammet och getingsprayen yrde i snickarbon hela dan och jag var lite omtöcknad ett tag jag också av Radar-molnen. Vi borde ha en minst dubbelt så stor snickarbod, men nu har vi det vi har och jag vill inte slänga nåt så det är bara att gilla läget.

Trasiga grillen fixad, utehögtalarna inkopplade mm mm. Några bra arbetsdagar.

Och nu är det ordning och kommer det bara an på mig kommer det aldrig mer att bli stökigt i vår lilla snickarbod.     






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar