onsdag 18 april 2012

Svårt att gå på bio

Nu blev jag lite sur, jag ska ta och klaga till SF, men först en rad här.
Våra favoriter

Vi tänkte ta en biokväll i kväll på nya Filmstaden som är helt ny och modernast i hela Europa läste jag nånstans. Vi tänkte vara kulturella och se Kvarteret Skatan reser till Laholm.

Förr gick man på 7:an eller 9:an, men det var då det. Nu gäller andra tider men tidigast sex och senast åtta skulle passa oss ikväll. Så jag kollade tiderna och blev både besviken och arg. Laholm går bara kl nio - lite för sent för oss. Andra filmer då? Dom har nitton filmer på programmet i dag, nån borde väl passa.

Men nix! Mellan 6-8 började 3 filmer, Gamla Titanic som förstås är aktuell igen, men den har vi sett. Och så två superamerikanska komedier som vi inte har något intresse av alls. Några rysare började strax efter åtta och så var det lite annat som började i nio-taget. Väldigt besvikna får vi avstå från film i kväll.
Jag kommer en annan gång

Eftermiddagsbion på söndagar passar oss bra, annars föredrar vi 7:an, men det här är väl lite väl rörigt. Kvällsfilmerna ikväll startar 17.30,17.45,18.00,18.15,19.00,20.15 etc till 21.15. Vad är det för dumheter? Som ung var ju halva nöjet när man gick på bio att gå och kolla vilka andra ungdomar som var på bio och det är kul även för oss att se om man ser nån bekant där, men med mer än 10 starttider blir det ju inte så numera. Och det lustiga är att fredag-lördag går Skatan redan kl 18.00, men då hade det ju passat bra med 21.00!

Det är väl någon tanke bakom det här, hoppas jag, men jag uppskattade det inte.       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar