onsdag 4 april 2012

Fönstershopping på Erikslund

Expert på Erikslund
En typ av affärer saknar jag här i centrum så av och till måste jag ta mig en biltur för att åka runt och kolla i dom affärerna i köpcentrum och gallerior långt bort från city.

Elgiganten, MediaMarkt, Siba, Expert mfl med sina hav av surfplattor, PC:s och kameror etc, alla dom håller till därute i förorterna och vore det inte för dom här affärerna kom jag nog aldrig ut dit till Hälla och Erikslund t.ex.. Ja, jag har ju NetOnNet förstås alldeles här i närheten, men dom har allt i kartonger och idag ville jag klämma och känna. 

PC:s och surfplatta behöver vi inte
Lite har jag nog tappat stinget för hur jag än klämde och kände blev jag inte riktigt köpsugen. Det finns så himla mycket att köpa och allt blir ju bättre och snabbare hela tiden, och visst skulle jag lätt kunna handla upp all kredit jag har på kontokorten, men jag är så nöjd med dom här fönstershoppingturerna och bara kolla vad som finns.

Surfplatta? Jo, det kanske blir en sån nån gång, men jag har inget riktigt behov av en sån, så det är lätt att vänta ett bra tag till. 
Fina kameror

 Det enda jag kollar seriöst är en ny kamera. Systemkamera eller kompaktkamera? Det blir allt en kompakt när jag kollat färdigt, dom verkar ju så himla bra nu. Jag lät en säljare rekommendera en bra sån för mig och han valde en för c:a 4.300. "Men den här är egentligen bättre" sa han och pekade på en för 3.300. Det var samma kamera men från förra året. Några små detaljer skiljde, men knappast värt 1000 kr. Och dom som är ytterligare en tusing billigare kanske är bra nog.

Men 4.300-kameran tog Expert "bara" 3.800 för. Och då får man årets modell....  

Blir det affär nån gång kommer den att rescenseras och sågas eller hyllas, men innan dess är det bilservice, tandläkare och restskatt så ett tag till får jag nöja mig med fönstershopping.
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar