onsdag 25 april 2012

Facebook bara ökar

Det är otroliga siffror Facebook kom med igår, och jag får verkligen blodad tand. Nu kör jag på ett bra tag till med att missionera för Facebook för mina seniorkamrater.

Facebook spränger miljardvallen för antal aktiva användare redan i sommar om ökningstakten fortsätter som just nu. Helt otroligt, och det som är extra kul är att här i Sverige är ökningen högst bland oss som är lite äldre. Nästan fem miljoner svenskar är med på Facebook. Fem miljoner!!

Och i föreningen där jag missionerar har styrelsen till slut förstått att det här inte är något att vara skraj för, inte konstigare än att ha telefon. Så svårflirtade dom var från början, och nu är det helt accepterat av dom. "Droppen urholkar stenen", som man säger.

Nu ska jag öka tempot i föreningen och har satt upp några mål. Om jag når upp till dom ska jag ge mig själv en rejäl bonus och om jag mot förmodan inte klarar målen så kastar jag in handuken och låter mina seniorkamrater fortsätta sin vandring i mörkret!

Ett första mål är att få 30 "gilla"-tryckningar på min sida för Coach Widmark. Då får jag tillgång till Facebooks statistik, och det ska jag väl i alla fall klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar