tisdag 3 april 2012

Avslöjad av spegeln

Tänk så fint det vore utan speglar. På en del platser borde de vara förbjudna. Som på Actic, mitt gym tex.

Inte jag
Det började rätt bra idag så jag ökade 5 viktenheter på varje maskin som jag har i mitt program. 80 blev 85, 100 blev 105 etc. Och jag kände mig rätt stark.

Så kom jag till min series tuffaste maskin. Där ökade jag från 70 till 75 och gjorde mig beredd. Men den maskinen är så dumt placerad på armlängds avstånd framför gymmets jättespegel. Alla i hela gymmet ser hur man kämpar. Bredvid mig satt en snygg kille, runt 25, och gjorde sina lyft exemplariskt med svällande muskler så jag fick lov att försöka se oberörd ut jag också och göra lyften så där lugnt och fint som man ska göra.

Hur jag försökte tror jag inte jag lyckades speciellt bra och inte såg jag speciellt snygg ut heller. Och så kollade jag killen bredvid mig - han såg oberörd ut med maskinen inställd på 120!

Det var inte speciellt uppbyggligt, jag som kände mig så stark. Om dom nu behöver en spegel just där borde dom ha lite skum belysning i alla fall så man inte ser varenda rynka. Annars är väl spegeln hemma i badrummet på morgnarna allra värst, det är ju då man ser som värst ut.

Enda spegeln jag trivs med är spegeln i hissen när jag är på väg till stan då jag är nykammad och någorlunda fräsch, men annars undviker jag helst speglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar