onsdag 14 mars 2012

Vilket sammanträffande!

Jag har, som vanligt, sprungit och letat efter ett papper idag. Inlämningskvittot för Margaretas PC var borta. Och jag som tänkte titta in till NetOnNet just idag och höra vad som händer med min reklamation.

Garantin på hennes PC gick ut för fyra veckor sen och för tre veckor sen provade vi Skype och då såg (eller hörde) vi att den interna mikrofonen inte fungerade. Den hade vi aldrig använt tidigare så den den har väl heller aldrig fungerat, och som tur är har man tre år på sig att reklamera ett fabrikationsfel.  Det känner folk inte till så bra sa dom på TV igår, men jag visste om det så för två veckor sen lämnade jag in den, reklamerade och fick ett kvitto.

Hur lång tid ska det ta att fixa felet tänkte jag fråga NetOnNet idag, men var var kvittot? Jag letade gott och väl en timme och Margareta blev allt lite orolig, skulle hon få tillbaka sin PC. Sen gick det plötsligt upp ett ljus. Jag visste precis var kvittot låg. Där jag hade lagt den.

Och mindre än 5 minuter efter den lyckliga tilldragelsen kommer det så ett SMS från NetOnNet: PC:n är klar för avhämtning! Felet är åtgärdat! Vilket sammanträffande!

Jag som förberett mig med argument om service, reklamationsrätten och väntetider och så får det så här bra. Ja nu vet jag förstås inte om den interna micken fungerar som den ska, men det räknar jag med. Bra service!  
 

  

1 kommentar: