måndag 5 mars 2012

Skrivkramp

Tomt 
Inte en rad skriven på fyra dar, varken på bloggen, Facebook eller Twitter, det blir så ibland. Men mest beror det på att det var trångt runt datorn, riktig skrivkramp brukar jag inte ha.

Jag behöver nog vara för mig själv för att kunna skriva. Jag är imponerad över t.ex. småbarnsföräldrar som t.o.m. livnär sig på att skriva med ungarna surrande runt benen medan jag inte får till nånting när det är surrigt i stugan. Som den här helgen när det helt oplanerat några dagar blev fullt i alla stugorna här i Stentorpet. Snöbristen i Ockelbo för några sammanföll med andras tillfrisknande efter en influensa, då blev det en tur till Stentorpet istället.

Geocachinggänget tog sin 5000:e cache, det skulle de gå att skriva mycket om, men läs hellre vidare HÄR på Team Vildmarks blogg. En skogstur i Sala-skogarna blev det med champagne, hurrarop och grillning av Iran-inspirerade kycklingspett.
Stadium har extrapris!

I helgen blev det också premiär för en åktur på långfärdsskridskor. Kanonis på Silvköpren, men vi hade inga dubbar, livlinor och sånt så vi bara provade en liten kort runda närmast stranden där man lätt skulle bottna om nåt skulle hända. Kul men jag spände mig och fick ont smalbenen. Jag behöver några timmar träning innan jag visar upp mig nästa gång.

Appar i Windows 8
Till sist var det premiär för Windows 8 också. Det tog ett par timmar att installera på datorn i Stentorpet,  och det gick helt utan problem. Men jag behöver bra många timmars träning där också för det såg allt lite annorlunda ut och man får tänka lite annorlunda än på dom där antika operativsystemen XP, Vista och Windows 7 som vi kör på på våra andra datorer. Men till hösten när alla ska ha Windows 8 har jag ett försprång!

Det har allt hänt en hel del på Stentorpet de senaste dagarna fastän bloggen legat i träda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar