onsdag 28 mars 2012

Rekordbillig bilreparation

Nu har jag varit på stolpen igen i garaget så dörrlisten rök.

Listen fram har varit borta förut.
V70:n som står bredvid mig stod egentligen lite för nära men felet är ändå mitt, jag var oförsiktig. Ibland hamnar jag lite för nära V70:an så han/hon får svårt att komma in, så jag är inte sur på honom,/henne. ("Hen" kommer jag aldrig att acceptera). Och den här gången var det jag som fick problem.

Men det är rätt bra att det enda som händer är att dörrlisten hoppar av, och med lite tur blir den inte skadad mer än några skrapsår. Det var bara att åka upp till Citroënfirman Nyströms Bilar och köpa tre nya plastklammor.

Rekordfakturan. 
Jag hade nog Nyströms gamla rekord på billiga reservdelar, men den här gången blev det ännu billigare, 50% billigare! Förra gången kostade 3 plastklämmor 6 kronor, den här gången behövde jag bara betala 4 kronor vilket nu alltså är det nya rekordet hos Nyström. Nedåt alltså.

Sen passade jag på att beställa underhållsservice, den blir väl lite dyrare, men jag hoppas jag håller mig långt från Nyströms rekordfakturor uppåt.  


   

1 kommentar:

  1. Att det ens finns så billiga bildelar. Perfekt slarv du håller på med. :-)

    SvaraRadera