fredag 16 mars 2012

Fredagsmys på Actic

Sändes 1982-93
Det är en förmån att ha så nära till ett trevligt gym. Jag har just tillbringat en trevlig fredagsmorgon hos Actic på Kristiansborg.

Jag tänkte på Cheers när jag gick hem, den där TV-komedin från 80-talet. Nu var det inte barmiljön jag tänkte på, mer det där lättsamma tugget mellan bargästerna och personalen. Lite som på mitt gym där man känner så många både bland motionärerna och bland tränarna. Ledmotivet i Cheers (Skål) löd: "Where everybody knows your name". Lite som på vårt gym.

Idag var jag nog lite trött och tänkte bonda, men Margareta tränar ju också där så jag fick inte slippa. Och tur var väl det, nu känns det riktigt bra i kroppen, ryggen och benen värker.

Och jag lägger ner lite träningskläder i resväskan till i morgon. Halva seniorspinninggänget (från onsdagsmorgnarna) åker till Istanbul i morgon och vårt hotell har ett fint gym som vi måste prova. Säkert inte lika fint som vårt Actic men ändå.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar