onsdag 21 mars 2012

Bastusnack som vanligt på onsdagarna

Jag filtrerar numera starkt de ämnen som avhandlas i bastun efter träningen hos Actic på onsdagsförmiddagarna, efter seniorspinningen på Kristiansborg i Västerås.

Det kan numera tänkas att någon av de andra herrarna i gruppen ibland läser detta så nu får jag allt vara lite mer saklig och formell. Ett tråkigt och tyvärr alltför ofta återkommande ämne är den dåliga kvaliteten på bastun, så det var oundvikligt att det blev en hel del snack om det idag då bastun (för vilken gång i ordningen? Femte?) var stängd idag för reparation. Snickarn var i full gång att såga och skruva. "Bättre förr" - har man hört det förut?

Vansbrosimningen i våtdräkt?
Så var det en ´hel del simsnack. En av oss var nybliven Svensk Mästare med svenskt rekord i 100 bröstsim (tror jag det var). För äldre gentlemän 70-74 och han blev kvalificerad till VM i Italien. Men Vansbrosimningen skulle han och en till simma i år med våtdräkt. Det gör visst alla nu förtiden. Våtdräkt alltså. För 3-5-7.000 kr. Är inte det för sissies? Herr bloggaren hade på sin tid bara badbyxor fast det var rätt kallt i Dalälven, var inte ens insmord i ullfett. Men när jag försökte imponera med det blev det snabbt andra ämnen som var mer intressanta...

Som fågelläten tex. På bokrean finns det en fågelbok med inspelade fågelläten berättade Gidde. Den stod jag och höll i på bokrean, och jag ska kolla om den finns kvar. I så fall köper jag den.

Istanbulresan - "Spin of Hope"-spinningen, avslutning nästa onsdag mm mm. Det finns mycket att prata om efter spinningpasset, där jag var oförskämt lat den här gången. Tänkte nästan bonda, men jag satt och slötrampade i stället.  
   

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar