tisdag 21 februari 2012

Vem minns inte Seinfeldt

Var är semlorna?
Jag råkade se hans namn nämnas i den läsvärda bloggen Seniorbloggen , mer behövs inte för ett blogginlägg. Hans evighetsserie blev ju sån succé för att den inte handlade om nånting. Jag känner igen mig, det här inlägget handlar inte heller om just nånting, så det blir nog succé det också.

Coop Extra vann dagens semmelomröstning i vlt så jag åkte dit för att köpa premiärsemlorna. Det hade alla andra gjort också så det var helt tomt i hyllan! Men jag skulle ha pappersnäsdukar också, förkylningen är inte helt borta, och så skulle jag köpa kökssvampar.

Pappersnäsdukar bristvara
Pappersnäsdukarna först: Tomt i hyllan!

Vad är detta? Har vi fått varubrist som som i gamla Östeuropa? Så jag fortsatte till kökssvamparna, jag fick väl nöja mig med dom..
Var finns kökssvamparna?





Men helt otroligt, det var tomt där också! Tre saker på lappen (jag klarar högst två saker utan lapp) och allt var slut! I min annars så välskötta Coop Extra-butik! Hoppas verkligen att det bara var olyckliga omständigheter.

Men slutet blev ändå väldigt gott, för dom bakade semlor allt vad dom orkade i bageriet och körde fram vagn efter vagn, så efter en stunds köande vid bageriet så fick jag mina nybakade semlor i alla fall, dom andra grejorna får jag väl köpa senare.

Det här inlägget handlade väl i stort sett om ingenting - Seinfeldtklass. Men han har ett 20-tal Porsche i garaget på 83:e gatan, jag har bara min Citroën-02. Kan jag kanske hoppas att få byta upp mig efter det här ointressanta inlägget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar