måndag 20 februari 2012

Melodifestivalen 2012

Inte mycket engagerar folk så mycket som Melodifestivalen. Inte i år heller. Många åsikter på sociala medierna.

En FB-vän skriver om att spy galla, någon har hittat en låt dom gillar, andra har inte tittat (?) men vet ändå att det bara är skit etc. Det verkar som dom som är mest engagerade är dom som säger sig tycka minst om det. Men jag tror det är lite för galleriet, det är ju fint att tycka illa om Melodifestivalen och då ska man ju kokettera lite med det.

Vi är måhända inte så engagerade, men vi tittar alltid om vi är hemma. Som i lördags. Rätt låtar vann. Det är ju inte bara musiken nu som gäller utan det är ju en helhet med en 3-minutershow med förutom sången även dans och kläder så Ranelids "Mirakel" platsade helt klart i tävlingen. Vad man sen tycker är bra eller dåligt har ju med tycke och smak att göra, men i min smak var det värdiga vinnare.

En kul sak med Melodifestivalen är att det man får se många nya artister. Bra för oss som inte hänger med i allt nytt med Idol och sånt. Gina Dirawi som programledare är det också kul att se, så säker. Jag har kollat hennes webb-TV tidigare så jag kände till henne sen tidigare. Hon har hunnit med mycket fast hon är så ung. Man blir ändå imponerad.

Vem som vinner det hela och får åka till Azerbajdzjan är väl inte så viktigt, men dom får gärna skicka Ranelid, då blir det uppmärksammat i alla fall.

I lördags missade vi Max Raabe och hans Palast Orchester som musikmässigt slår Melodifestivalen med hästlängder, men reprisen gick igår kväll på SVT24, så ingen skada skedd.

Tysk musik med självironi och humor. Så hittade jag nu på Youtube en hel föreställning, 43 minuter, Heute nacht oder nie. Lycka! Den ska jag kolla ikväll. Och då trycker jag HÄR.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar