onsdag 22 februari 2012

Bokrean 2012

Nä, jag var inte på hugget idag, men det är klart jag tog mig ner till Akademibokhandeln. Jag har aldrig missat en bokreapremiär.

Det brukar bli ett par kassar för 6-700 åtminstone så man har att läsa ett bra tag. Ibland läser jag inte ut de sista förrän strax innan nästa bokrea. Deckare, romaner, fackböcker. Men idag gick det som sagt lite trögt.

Margareta hade bara prickat för två böcker, och båda dom var slut, och då tappade jag fart direkt. Jag körde den lättsamma stilen i år och här är hela skörden: En tecknad seriebok och en gammal DVD-film. Lite skämmigt.

Jo en till blev det, men den håller jag hemlig t.v. Det enda jag kan avslöja är att köpet tydligt kommer att märkas i mitt sociala liv IRL (till skillnad från den här digitala skuggtillvaron), och ett högtidligt löfte är att rikligt belöna den som först kommer att konstatera "Jag förstår att du har köpt xxxxxx". Undrar vem som kommer först. 

Och bokrean håller ju på ett tag, jag hinner väl köpa lite fler böcker allt eftersom.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar