söndag 1 januari 2012

Året var 1962

Nostalgi, nostalgi. Har det med åldern att göra?  Det är klart det har.

Vid 30 har man inte så mycket att vara nostalgisk över. Lite mer att minnas vid 40 och 50 och vid 67 har man hur mycket som helst att vara nostalgisk över. Idag  bjöd SVT på nostalgifrossa. 

VIK:s världsmästare 1962
1962, 18 år. 50 år sen. Tältsemester, Hylands Hörna, musiken, dans i folkparken, "den glider in i mål" med Tumba och Garvis Öhrlund i VM i Colorado, Kubakrisen, vänstertrafik, Little Joe, vilka minnen - man var odödlig. SVT har så fina program med så finstämt upplägg.  

Jag har lagt mig platt för nostalgin: på radion lyssnar jag på 40-talsmusik ,
på Facebook följer jag "40-talister på Facebook" etc. "Mina minnesbilder" skrev jag härom året och vi barndomskompisar träffas regelbundet för att sitta och minnas: "kommer du ihåg".

Och idag på årets första dag hamnade jag 50 år tillbaka i tiden. Det ska jag tänka på i natt, men i morrn spottar jag i nävarna och tittar framåt. 2012 blir ett fint år, ett av de allra bästa.               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar