måndag 2 januari 2012

Året är 2012 - nya planer

Vilket år det kommer att bli! OS i London, fotbolls-EM i Polen o Ukraina, Amerikanska presidentvalet, det är väl det första man tänker på. Det vet man kommer, men det är mycket man inte vet också, ofta som tur är. Jordbävningar, terrorattacker, ekonomiska kriser, vi kommer väl inte undan sånt heller. Och är det inte nästa år världen ska gå under igen? Det får vi väl se.

Margareta blir 65, "riktig" panschis, vi åker på vintersemester, till sommarn flyttar vi ut till Stentorpet, alla barnbarnen blir ett ett år äldre och jag med, 2-3 marathonlopp ska jag springa och vädret kommer att vara alldeles förträffligt.

Så långt allt väl, men ska man inte ha lite nya planer inför ett nytt år också? Inga nyårslöften precis, men några nya mål kanske? Några tankar har jag som jag vill hålla för mig själv, men här på bloggen kan jag filosofera om att förbättra blogglayouterna. Snyggare bilder och typsnitt, lära mig hemsidor lite bättre nu efter ABF-kursen och såna saker. Och öka takten på mina datakurser hos Aktiva Seniorer.


På Stentorpet ska det bli några nya grusgångar och målningsjobb mm, några stora projekt tror jag inte jag drar igång i år. Jag skulle vilja cykla lite mer för det är så roligt. Vi kanske skulle lägga upp en runda med några övernattningar, det skulle vara kul. En ny kamera tror jag vi satsar på, men bilen får allt hänga med några år till, och några andra stora inköp får vi nog inte råd med. Nån resa till kanske och absolut en ny kvällskurs när dom programmen börjar droppa in. Spanskan tror jag jag skull vilja ge ett par terminer till.

Det här var bara några spontana tankar mens fingrarna skrev det här inlägget. Nu ska jag ta och tänka lite mer på upplägget av det här året och finjustera årskalendern.        

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar