torsdag 15 december 2011

Stress och jäkt

Här myntades
"Slit och släp"
Slit och släp som Anders Nyström sa i Hedebyborna. Det går ju mot jul.

Det är många som har det värre än oss, i år är det speciellt en familj i Solna som ligger över gränsen, men vi skubbar på rätt bra vi också. En naturlag inför jul.

Anders och Anna kan lite grann pusta ut redan efter helgen. Och börja tänka på julen. Dom har sin julstress kvar om dom nu har nån ork kvar efter magbaciller, streptokocker och disputationsstress långt över det normala.


Annika och Calle pustar väl ut om en vecka när dom sitter på flyget till Texas, medan Elisabeth och Andreas inte kan pusta ut än. Det är nog lite kvar att hamra och spika hemma hos dom så att mormor och morfar får nånstans att sova i julhelgen. Och så städa så det är snyggt och fint när dom andra svärföräldrarna också dyker upp. Klä granen, fixa skinkan och allt sånt och hinna med ungar och jobbet och kvällsmötet och allt annat. Ja vi är ju många som kan hjälpa till förstås om dom inte hinner klart med allt. Och Elisabeth har ju sin Wordfeud med mig att tänka på också. Hon leder partiet vi just nu håller på med.

Jag hann inte träna nåt idag, men julkortern är postade och jag har hunnit med en vända till affärn och en vända till ska det bli. Och kvällskurs ikväll som nog blir riktigt jobbig tror jag, vi skulle få lära oss en massa nytt sa magistern förra veckan. Imorrn ska bilen tvättas, en vända till stan förstås och så har jag en lång lista som ska fixas innan helgen. Men vad vore en julhelg utan stress och jäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar