måndag 12 december 2011

Nästan julstämning

Charlie och Kurre
Det regnade rätt bra nu på morgonsidan, så vi drog täcket över huvudet ett tag. Men till julkalendern 7.15 var vi uppe både Margareta och jag. Charlie och Kurre har blivit hederliga och Madame Bofvén sitter i finkan. Spännande.

Men nu både ser och hör jag att regnet tillfälligt har upphört, det var väl fint. Bara det inte regnar så kan man känna lite julstämning, det är så det känns det här året. Och nu fick jag dåligt samvete: hur mår mina småfåglar i Stentorpet egentligen? Har dom slut på maten? Vi har inte varit där på ett par veckor nu och dom kan också behöva mysa av den här julstämningen.

Nu tar jag och jagar på Margareta så tar vi en tur till stugan och kollar läget, matar fåglarna och kanske skottar lite snö, åtminstone ställer fram skyffeln för nån gång ska väl snön komma.

Fortfarande upphåll, de' tål ve' å passa på, så nu sticker vi till Sala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar