fredag 7 oktober 2011

Stoppad av regnet

Omklädd för en joggingrunda tog jag hissen (jaja) ner och höll på att blåsa bort när jag kom ut ur porten.

Bonjour - mellanvåg 495
Jag var för dåligt klädd idag, men blåst och kyla klarar jag, men efter 5 meters jogging slog regnet till. Iskallt. Blir man överraskad av regn under löprundan är det rätt OK, bara att bita ihop, men när det ösregnar redan i starten brukar jag lämna WO. Tog en kopp kaffe för att vänta ut regnet, men det bara ökar, så nu får det bli en eftermiddagsrunda i stället. Och en fundering om ett bra TV-program jag såg igår, en repris av Minnenas television om fenomenet Radio Nord.


Det fanns ju ingen musik på radion innan dom kom 1961, bara Radio Luxemburg på kortvåg. Så kom Radio Nord som sände från en olaglig båt i Östersjönoch alla vi unga lyssnade på dom, det är knappt man kan tro att det bara är 50 år sen. Kan nån nu tänka sig en radio utan musik?

Nu tänkte jag kolla början i programmet som jag råkade missa,  men just det här programmet hittar jag inte i SVTPlay dyker väl upp lite senare. Normalt hittar man ju allt man vill se där eller på dom andra kanalernas Play, all musik man vill lyssna på hittar man på Spotify och liknande eller på dom 50000 radiokanaler man kommer åt från datorn, filmer man vill titta på tar man fram med ett par knapptryckningar och böcker kan man låna digitalt från bibblan - vilken utveckling.

När det gäller sånt här är det verkligen krattat i manegen för dom som är unga nu, men dom har kan tänkas andra problem. Men jag hoppas att dom också ibland får sån där känsla som vi fick när vi lyssnade på Radio Nord.

Och snart slutar det nog regna så jag får min joggingrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar