måndag 10 oktober 2011

Jag som bilreparatör

Listen och ett kvitto på 6 kr.
Det är rätt trångt i vårt garage. I nedfarten och på några andra ställen är det lätt att skrapa i, och vår Citroën har fått sig några skrapsår under dom drygt sex år vi haft vår garageplats. T.ex. backspegeln och kofångaren har några märken, men det ska väl synas att man använder sin bil.

Det är absolut inte extremt trångt, jag har parkerat i många mycket värre allmäna P-garage, men trångt är det hos oss också, och man måste vara försiktig med en pelare vi har på passagerarsidan där vi parkerar. Bland det första jag gjorde där en gång var att skrapa i så att dörrlisten ramlade av och gick sönder. En ny kostade 1057 kr den gången.

Och fredags var det dags igen. Jag hade för bråttom och skrapade i pelaren. Jag trodde bara det blev ett nytt skrapmärke så jag åkte iväg, men vid affärn såg jag att listen var borta igen. 1057 med påslag på 3-400 i prishöjning tänkte jag. En onödig utgift på minst 1500 kr. Inte bra.

Men hemma i garaget låg listen kvar, inte alltför illa skadad. Så idag var jag ut till bilaffärn och köpte mig några nya plastklämmor, 3 st á 2 kr = 6 kr. Lite trickigt sen att fixa till det, men jag fick tillbaka listen och nu känner jag mig lättad.

Det känns som jag tjänade 1.494 kronor. Vad ska jag göra med dom pengarna?                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar