onsdag 19 oktober 2011

Jag är en dålig konsument

49 kr, men det var det värt
Jag erkänner det efter dagens shoppingrunda. Det blev bara precis det som stod på listan.

Ändå tog jag mig tid att åka ut till det alldeles nya Erikslund Shopping Center som varit öppet precis en månad nu. Där finns ju så många affärer att göra av med pengar i, men jag är tråkig och håller i plånboken.

Clas Ohlson i bakgrunden
Annars tyckte jag det var rätt fint där, och inte så stort som jag trodde innan. Jag är lite allergisk mot alltför stora köpcentra, och stort är ju det här också, men inte överdrivet stort. Rätt smala gångar, men det såg ut som själva affärerna var djupa och rymliga, och det kan väl vara ett bra upplägg.  Och så tyckte jag det var fint med lite färg, grönt och rött.



Några fina lekytor fanns det
Jag kollade förstås in Clas Ohlson och Kjell & Co, och var som hastigast in i en sportaffär, annars kollade jag mest in var man kunde få en kopp kaffe. Och det fanns många såna ställen. Jag satt rätt länge på Espresso House med en stor kaffe och en jättebulle, och dom hade lika sköna fåtöljer här som nere i stan på Kvarteret Igor. Och öppet nätverk för dom som vill sitta och blogga och Facebooka en stund, det är bra.


Och sköna sittgrupper

Men inte en krona mer än fikat kostade jag på mig och åkte vidare till några andra affärer på Erikslund som jag så sällan kommer till, ByggMax, Jula, MediaMarkt, Biltema, men det blev bara ett lysrör och en presenning för tillsammans 118 kronor, så visst är jag en dålig konsument.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar