fredag 14 oktober 2011

Ensam med månen

Månen vandrar sin tysta ban
Oj så svart det är på Stentorpet när man är ensam här. Margareta barnvaktar i Uppsala.

Men riktigt ensam är jag inte, jag har sällskap av månen. Och Jupiter lyser fint också. Och Karlavagnen och allt annat fint. Men vår trädgårdsbelysning har slocknat, det har sorkarna sett till. Och risken är stor att herr Sork strök med på kuppen när han bet av sladden, men där får han skylla sig själv.

Men i kväll var det inte så långtråkigt att vara ensam, det var ju gala för Världens Barn  Lite spännande nästan. Jag ringer lite då och då och chansar på en fin bil, en kväll på Nobelfesten, en tur till OS mm. En femtilapp där, en tia, en hundring - det är värt pengarna och det har jag råd med. Och att jag aldrig blir utvald att gå vidare mot den där fina vinsten spelar ingen teater, jag fortsätter och ringer in pengar ett tag till.        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar