torsdag 20 oktober 2011

En vanlig dag

Vi var på bio igår
Lite segt idag. Jag hade tvättstugan redan sju men jag är ändå inte riktigt vaken än. Nu får det bli en påtår innan vi plockar undan tvätten. Sen blir bara en vanlig dag.

Dags att fixa månadens räkningar, och i morgontidningen läste jag en artikel om pensionärsskatten. Den ska jag betala in nu med räkningarna, jag har 8000 kvar att betala för 2010, det är uppåt 20000 totalt som jag har haft förmånen att få betala, det hade räckt till en fin snöslunga, men Alliansen vill annorlunda.

Så är det en i tidningen som är orolig för Facebook, men jag surrar som vanligt lite med mina FB-vänner runt om i Sverige och världen och struntar i den oron. Riktade annonser på FB irriterar någon. Några annonser som riktas mot mig är Artros, parfym, nån yoghurt och IKEA. Nä, jag blir inte så upprörd. Seniordejting är inte aktuellt, men kanske resan till Syd-Afrika?

VIK Hockey vann igår igen och har ryckt i allsvenskan, det mår man bra av att läsa. Men VSK åker ur Superettan i helgen, så då var man på noll igen.

Och så ska jag ta en tur till Coop Forum och handla mat, knappast kul och vi borde väl börja Internethandla i stället, det ska jag kolla in lite mer. En joggingrunda ska det bli också på em.

Det här var väl det mest intetsägande blogginlägg som nånsin publicerats här. Jag hade annars först tänkt analysera filmen vi såg igår, En enkel till Antibes, men den får du se själv.

Nu är kaffet klart och jag mal vidare på en vanlig dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar