söndag 23 oktober 2011

En rolig lördagskväll

Var det du som kom på't?
Jag skulle bara släcka för natten, men så kollade jag in först om det var nåt hett på Twitter, och det var det. Det roligaste nånsin tror jag. Så jag håller mig vaken ett tag till.

Moderaterna skrev i sitt idéprogram idag att dom gick i bräschen för kampen mot apartheid, en otroligt fräck historieförfalskning. Hur kunde dom komma på en så idiotisk formulering, vi är många som fortfarande lever och minns vad man sa när den debatten var het! Per Schlingmann kallades propagandaminister när han fick sitt nya jobb, kan det här vara ett exempel på nytänkande från honom?

Moderaterna har också varit pådrivande för rösträtt och jämställdhet säger dom också. Konstigt, då står det väl fel i dom gamla böckerna. Fint att dom rättar till det.

Så på Twitter rullar det nu in allt annat som Moderaterna ligger bakom, mina Twitter-kollegor har sån fantasi.

Nu väntar jag bara på en reaktion från Moderata twittrare, så jag följer den här hashtaggen, #StuffModeraternaDid, en stund till. Vem har sagt att politik är tråkigt?      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar