fredag 28 oktober 2011

Besöket på Moderna Museet

Blandad kvalitet. Mina bilder duger bra
Det är alltid kul att titta in på Moderna Museet, och vi var där häromdan, faktiskt i första hand för att kolla in Carl Johan de Geers utställning av vardagsbilder där även mina bilder hänger om en vecka.
Det finns plats runt hörnet också


Jag ska snart skicka in en bunt till, det fanns gott om plats för fler, men det fanns några fantastiska bilder av riktiga fotografer också i några utställningar. En detaljrik bild från Berlin, tror jag, uppförstorad till 3-4 kvadratmeter var effektfull. Liksom även en flera meter bred bild på några gubbars fötter. Dom där jätteförstoringarna blir så imponerande.
Monet

Turner
Så var det utställning med vanliga tavlor också: Turner, Monet och Twombly. Jag kan inte mycket om konst, det var bara Monet jag kände till sen tidigare, men det fanns mycket fint att titta på och rätt mycket folk fast det var en vanlig vardag. Och det var OK att ta kort, det har det väl inte varit förut. Men nu med alla mobiler är det väl svårt att hindra förstås.

Twombly
Så åt vi lunch där också. Knökfullt i första avdelningen, men nästan tomt i "fina" restaurangen längst in där priserna bara var marginellt dyrare, så vi la förstås på några tior och åt gott i lugn miljö med utsikt över Nordiska Museet och Vasavarvet. Jag är nästan sugen att ta en tur dit igen om någon månad för att kolla in att dom har fått upp mina bilder, eller verkar man vara egotrippad då? Strunt samma, det får så vara, men jag åker dit igen. Innan nyår, sen tror jag "Alla är en fotograf" är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar