måndag 24 oktober 2011

Alla är en fotograf!

Nu har jag publicerat några alster på Moderna Museet också.

Sen länge har jag en egen akt på Tekniska Museet med min intressanta levnadsbeskrivning. Något för framtidens forskare att sätt tänderna i. Och nu ställer jag ut på Moderna också.

Sex vardagsbilder inskickade till utställningen dom och Carl Johan de Geer har på Moderna Museet, och  efter ett omfattande arbete nu på morgonen har jag/vi valt ut sex bilder för publicering, vardagsbilder från arkivet på datorn. Inte nödvändigtvis några mästerverk, inga middagsbjudningar, inga födelsekalas och inga poseringar, bara vardagsbilder.

Om någon vecka hänger så mina bilder på Moderna. Sen sparas dom nog för tid och evighet som en tidsdokumentation för forskare att gotta sig. En svindlande tanke är att man kanske om 2-300 år analyserar mina bilder som ett exempel på hur kort bit evolutionen hade kommit då på 2010-talet.




En bild visar tvättstugan, det har man säkert slutat med då, tyg blir nog helt enkelt inte smutsigt år 2310. Och joggingbilden i snön kan dom säkert inte heller relatera till deras verklighet. Det finns nog piller för såna dumheter.    

Idag skickade jag bara in några bilder jag redan hade på datorn, men nu ska jag vara mer observant nån vecka, knäppa fina kort och skicka in en laddning till. Man måste tänka på forskarna på 2300-talet.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar