onsdag 31 augusti 2011

Höstsäsongen är här, seniorspinningen har börjat

Jag stötte på en av killarna på Clas Ohlson förra veckan (var annars) så jag fick reda på att vi skulle köra igång idag.

"Ulrika är coachen, vi spinner på Actic...etc" skrev jag i ett epos av hög kvalitet i våras, och hon coachar oss i höst också. Det är sån lättsam och positiv stämning i gruppen så jag tror att hennes entusiasm är ärlig, och onsdagsmorgnarna på Actic kommer jag att prioritera i höst.

I morse på TV var det dags igen för ett inslag om hur viktigt det är med motion. Ett par pass i veckan när man tar i rejält och vardagsmotionen däremellan - gå i trappor, låta bilen stå etc. Jag håller med henne i allt.

Träningsplan i höst: Actic Måndag, Onsdag och Fredag. Löpning Tisdag och Lördag. Det borde hålla.

Med ett sydligt träningsläger i januari/februari har jag en första formtopp sista söndagen i februari 2012 för "Fourth Annual Yours Truly Run at Stentorpet, Sala", det årliga 50-km joggingloppet i snögloppet. Jag längtar redan!  

   
 

2 kommentarer:

  1. Sista söndagen i februari säger du, det ska jag försöka ladda inför. Ny bansträckning i år kanske? Utan varvning?

    SvaraRadera
  2. Mina 3 varv á 1,7 mil har känts rätt bra men 5 mil i ett svep vore ju att lyfta utmaningen en dimension. Tål att tänka på.

    SvaraRadera