onsdag 20 juli 2011

Sommar i P1 och vår Squeezebox

Logitech Squeezebox
Sommar i P1 har vi missat nästan helt i år. Ändå var det just för att kunna lyssna på det programmet ute i hängmattan som vi köpte batterier till vår Logitech Squeezebox, den lilla internetradion med det stora ljudet. Liten och lätt att ta med sig ut i trädgården, och ännu enklare med batterier som visserligen var lite dyra, men det var det värt.

Än har vi bara hunnit lyssna på två program - det blir bara av när vi är ensamma här i stugan. Vi hörde Karin Bros, konstnär från Värmland, för några veckor sen och idag lyssnade vi på Marin Fröst, klarinettist.
Batteri för 496 kr

"Hur får dom tag på så intressanta människor" undrade Margareta spontant idag, och jag kunde bara göra samma fundering, jag kände t.ex. inte till någon av dom här två tidigare. Men det borde jag väl ha gjort, tex Martin Fröst är enligt The Times världens bäste nu levande klarinettist!

I morgon, onsdag, kommer Monika Nyström, lyssnarnas val, och sen ser jag i listan massor av namn som jag skulle vilja lyssna på, och gärna namn som jag inte känner till sen tidigare, man blir alltid positivt överraskad. Alla har ju varit med om så mycket.

Men det går nog bara som sagt när vi är ensamma här. Det blev vi igår, och då gick rullgardinen ner för mig. Först sov jag middag nästan tre timmar som jag annars aldrig gör, och så slocknade jag tidigt på kvällen och sov nio timmar till. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar