onsdag 13 juli 2011

Onsdagskväll och inte trött längre

En joggingtur var det som behövdes.

När det blev tomt en stund här på Stentorpet idag på fm tog jag en rejäl löprunda, 17,33 kilometer. Rätt OK för en gubbe på 67. Lite för varmt så det går inte så fort, men jag klarar fortfarande Svassla-Ringvalla under två timmar. Godkänt. Men jag ligger bara 33:a på Västeråslistan, jag måste öka träningsdosen. Eller byta till Sala-listan, där hade jag legat 10:a.

Och hemma igen har jag sågat ved, röjt i ån, badat med Ellen och spelat fotboll med Casper och det gick ju fint när jag var uppvärmd efter löpturen. Och jag skulle gärna velat vara med på kanotturen i ån ner till Långforsen och Måns Ols, men det får bli nästa gång. Intressant det där att bäver lagt ut hinder i ån. Jag har hört att det finns en bäver här, men jag har inte sett den. Än.  

Så skulle vi avsluta dan med en fotbollsfest vid TV:n för att se Sverige slå Japan i semifinalen, men festen kom av sig i andra halvleken när japanskorna var ofina att slå in två snabba mål. Nu får vi hoppas på bronsmatchen mot Frankrike, kan bli väl så tufft det också.  

Men tjejer, vad gjorde ni? Nya tag till bronsmatchen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar