torsdag 16 juni 2011

Vätternrundan i helgen

Nej, jag är inte med, men jag hörde lite om'et i SVT:s morgonsoffa idag.  Dom kör i helgen. 35000 anmälda!


Världens största cykeltävling, men väldigt anonymt, men nu gör SVT ett reportage i alla fall som sänds 24 juni och några gånger till senare under sommaren, det var ju bra.

Filmen sänds följande dagar och tider i SVT 2: 24/6 kl 22:20, 27/6 kl 19:30, 1/7 kl 15:50, 2/7 kl 09:35
 
Start mitt i natten och de flesta kör nog på 12-13 timmar, men för mig på mitt enda lopp tog det över sjutton timmar och jag var väldigt väldigt trött sista milen.  Inget resultat att skryta med, men jag har i alla fall klarat en Vätternrunda.


Ner längs Vättern mot Jönköping och upp på andra sidan fram till Hjo och Karlsborg var det riktigt kul men sen är det mycket uppför, mycket skog och ganska tråkigt, men det beror väl mest på att man är så trött där.

Cykel borde väl annars passa bättre än löpning när man blir äldre. Tom mamma Karin cyklade 3-milen i Västerås rätt regelbundet fast hon hade såna höftproblem, och jag cyklar mycket jag också, men jag tvivlar på att det blir nån mer Vätternrunda för mig. Få se efter SVT-filmen om suget kommer tillbaka.

Men just idag är jag billös och tar cykeln ner till Sala City för en shoppingrunda. Cykla mera!         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar