måndag 16 maj 2011

Shopaholic

Fanns ingen bild på gubbar
med många klädpåsar 
Jag vet inte vad som hänt, nu handlar jag kläder stup i ett. Vi som flyttat ut i sommarstugan redan nu över sommaren. Jag skulle inte behöva ett dugg, mina gamla urtvättade jeans duger bra.

Och det konstiga är att jag börjat handla själv ibland utan smakråd och utan att bli släpad till affärn. Jag har köpt nya jeans, skor, skjortor och en massa annat, och idag tog jag hjälp av Margareta för att fylla på ännu mer. Jag ville ha ett par nya kortbyxor.

Vi började nere i Sala, men jag hittade inget jag trivdes med där. Det är också lite konstigt, jag börjar få åsikter hur kläderna ska se ut, förr tog jag det första som överhuvud taget passade, men nu ska det se snyggt ut också. Nån slags gubbsjuka? Hur som helst var det inget i stan som föll mig på läppen.

Då är det tur att vi har Haglöfs outlet i Avesta.Vi åker dit rätt ofta, och idag passade det extra bra när det var regnigt och kallt. Så har Bagheera en outlet där också, dom har också bra fritidskläder, så det är klart att vi tar en tur till Avesta då och då. Och gott kaffe i cafeterian. Mat finns det också.

Och visst fick jag tag på ett par bra Haglöfs-kortbyxor som passade bra åt ett kräset modelejon. En snygg skjorta blev det också. Men nu får jag nog lugna ner mig, nu har jag kläder så det räcker ett tag. Men det var ett tag sen jag var på Dressman, dom kanske har fått in nåt häftigt?            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar