torsdag 7 april 2011

Shoplifting på Clas Ohlson

Jag har aldrig snattat avsiktligt. Och inte oavsiktligt heller hoppas jag.

Men idag var det nära. Jag hade köpt en pryl till Calle, 44-årspresent, som jag ärligt betalade.

Personalen på CO är alltid trevlig, men har sällan tid att prata lite extra, men den här expediten ville kommentera mitt köp. Han hade en likadan och var så nöjd med den. Och han ville berätta några saker, så jag stod kvar i kassan och surrade med honom en bra stund. Betalade och sa "tack för mig" och gick iväg och expediten tog hand om nästa kund.

Förlåt fru torgmadam
Men som tur var kom jag inte så långt innan jag kom ihåg det. Jag hade ju ett par batterier också som jag glömt lämna fram. Det kändes lite pinsamt, men det var tur att jag inte kom ut utanför affären, då blir det väl ännu mer pinsamt att gå tillbaka och erkänna sitt misstag. 50 kronor kostade batterierna, och det finns ju folk som snattar och tar risker för mindre summor än så. Expediten var för trevlig, jag blev lite bortkollrad när vi stod och pratade.

Men nu kom jag på att också solen har fläckar, jag har snattat en gång. Vi var några smågrabbar (11-12 år kanske)   som på Stora Torget blev lite fruktsugna, skulle vi våga? Jodå, jag nallade en apelsin minns jag, men det är nog preskriberat nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar