torsdag 28 april 2011

Jag satt i intervjusoffan i går

En stor generös soffa, nästan som i morronsoffan på TV men det här var på bilioteket i Västerås.

En tjej från Mälardalens Högskola skulle för sin C-uppsats kartlägga gamlingar som anväder Facebook, och det ställde jag gärna upp på. Hon frågade och skrev och jag svarade och hela alltet spelades in på band.

Jag har läst Jante-lagen
Hon skulle bli beteendevetare, det brukar jag tänka på som ett yrke som skulle varit kul att vara. Jag har skrivit om det här på bloggen några gånger, så jag borde frågat henne en hel del jag också om det kunde vara något för mig, men det tänkte jag inte på.

Men det var intressant att bli intervjuad. Just Facebook var det lilla, det var mest personliga frågor om livssituationen och sånt. För att se vilka typer som sen hamnar på nätet antar jag. Jag svarade så ärligt jag kunde. Baissade snarare än haussade, så brukar jag göra, och när jag lyssnade till mina egna svar så var jag rejält nöjd.  (förlåt Sandemose).

Jag ska få ta del av hennes uppsats när den är klar i juni. Det ska bli kul att läsa vad andra svarat om hur dom ser på Facebook och Internet, och jag har samlat på mig en hel del kunskap från mina seniorkurser så jag kan nog se rätt bra vad som stämmer.            

            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar